Feldenkrais methode

Wanneer je te maken hebt met serieuze pijnklachten en bewegen gewoon wat minder soepel gaat, dan is het een goed idee om voor mij als bewegingscoach te kiezen. Ik kan je helpen om structureel van de pijn af te komen. Daarbij maak ik vooral gebruik van de Feldenkrais methode.

Ontwikkeld door Moshe Feldenkrais

De Feldenkrais methode is een methode die is ontwikkeld door Moshe Feldenkrais. Hij was zowel voetballer, judoka als fysicus en werd aanvankelijk bekend als iemand die een zelfverdedigingsmethode ontwikkelde voor Joodse pioniers, enigszins vergelijkbaar met judo. Later ontdekte hij de manier waarop hersenen bewegingen controleren en beïnvloeden. Daardoor wist hij duizenden en duizenden mensen van pijn af te helpen. En deze Feldenkrais methode gebruik ik dus ook. Ik maak je er graag deelgenoot van. 

Feldenkrais methode
Feldenkrais methode

Meer beweeglijkheid en souplesse

Wanneer je regelmatig spierpijn hebt en zeker als het gaat om pijnklachten in de rug, nek, schouders en RSI is het aan te raden snel contact met mij op te nemen. Dat geldt eveneens als je te maken hebt met hoofdpijn en wanneer bewegen je door een gebrek aan souplesse minder goed afgaat. Kies je voor mij en de Feldenkrais methode, dan zul je snel minder pijn ervaren. Ik kan je leren de automatische en dus belemmerende reacties op pijn om te zetten in reacties die ervoor zorgen dat de pijn juist minder wordt. Ook ervaar je meer beweeglijkheid en meer souplesse als je kiest voor een van mijn behandelingen. Ik bied in dat kader zowel groepslessen als individuele lessen. 

Met de Feldenkrais methode worden de problemen bij de bron aangepakt

Kies je voor mij als bewegingscoach en dus voor de Feldenkrais methode, dan worden jouw klachten structureel aangepakt. Het gaat dan om een proces van bewustwording en het herkennen van pijn. Op die manier pakken we de pijn bij de bron aan. Dat maakt dat de kans op terugkeer van de pijn gering is. Door zelf te leren om te gaan met de problemen, leer je ook hoe je moet handelen als bepaalde klachten eventueel wel terugkeren. Ik leer je voelen waar jij jezelf vastzet en waar jij jezelf tegenhoudt. Ook help ik je ontdekken waar nog onbenutte ruimte is om de beweeglijkheid te vergroten. Door te leren om zelf met de klachten aan de slag te gaan, kun je veel beter omgaan met pijnklachten. Je weet hoe te handelen bij pijn, mochten de klachten ooit terugkeren. De Feldenkrais methode kan je dus echt en structureel verder helpen.